Wednesday, 4 April 2012

Kisah2 Pengantin - Cerita 3

ok yer ni las citer pasal pengantin2 nih.. hehe...enjoy ok!!!^_^

Kamil Si Pengantin Baru

Kamil merupakan pengantin baru yg baru sahaja melangsungkan perkahwinan
dengan gadis pilihan hatinya. Pada hari berlangsungnya majlis kenduri
kahwin, habis dibedalnye semua makanan pengantin bak org kebulor 10 hari
tak makan. Tak dikiranya mak mertua ke sedara mara ke. yang penting dia
dapat merasai kesemua makanan pengantin yang khas di buat untuk raja
sehari."Bila lagik aku dapat merasa makanan punya sedap ni.kalau aku malu
alamatnye lapor ler" bisik hati kecilnya.

Tiba malam selepas selesainya majlis kendara tu, perut si kamil nie
memulas-mulas. Sampai kentut-kentut dibuatnya. Sakit perutnya di bawak
sampai keesokan harinya.

Pagi tu mak mertua kesayangannya telah menyediakan sarapan pagi untuk
mereka sekeluarga. Keluarlah kamil dari biliknya hanya memakai kain
pelikat supaya senang nak ke jamban kalau terdesak.

Sambil duduk bersebelahan isteri tercintanya di kelilingi oleh mak
mertua, bapak mertua dan dua org adik isterinya kamil menjamah sarapan pagi tu.

Tiba-tiba perut si kamil buat hal lagik. Nak ke bilik air rasa segan
lak, lalu dia pun melepas angin kentut se'slow' yg mungkin dan kebetulan ade
seekor kucing bernama cemong di bwh meja makan itu.
Mak mertua nye pun bersuara " cemong!"
Fuh lega sungguh hati si kamil kerana si cemong yg menjadi mangsa mak
mertuanya. Sekali lagi perut kamil memulas-mulas lalu dilepaskan gas se
slow seperti yang pertama tadi. "Cemong!" teriak mak mertuanya sekali
lagi kepada si cemong. Lega hati si kamil.

Sambil dok menghayati hidangan pagi tu, Kamil sekali lagi buat
hal.dek kerana sebelum nie dah dua kali dilepaskan gas, dan mangsanya si
cemong, kamil dengan selamba buat dek melepaskan gas dengan sekali
hembusan.

Kali ini mak mertuanya berteriak " Cemong, beralih ko dari situ, kang di
beraknye pulak kat ko".

Alangkah malunye si kamil mendengar ulasan dari mak mertua kesayangannye
itu. ape lagik merah padam la muke si kamil lalu terus dia menuju ke
bilik kerana 2 sebab. Pertama, malu sebab mak mertua sindir. Kedua, dia dah
takleh tahan untuk melepaskan niatnya itu.

"Menyesal aku bedal sume makanan pengantin semalam" ujarnya sambil dok
termenong dalam jamban .



p/s: so pengantin2 jgn mkn lauk pengantin byk sgt.. hehe ^_^

0 oMeLan: