Wednesday, 27 April 2011

pg td...

nk tau td kat highway, hampir2 berlaku perlanggaran...cz kete depan tetibe breah emergency...kete depan ak lg...break smpai berbunyi...gler la..da kecut perut dah...tkt ak terlibat sekali...nsb baek la bpak ak pndai mengelak..ke len tengah..

mula2 ktorg kat len plg kanan...ye la sume kete nk laju...bapk ak pon bwk 120km/j pg td...hurm ngah layan ngantuk ni tetibe lak bunyi break yang kuat tu..mmg ak da pegang seat ngan kuat mase tu..mate serta merta segar....huh mmg dahsyat la..if bpk ak x mengelak mst da berlanggar..kete yg ke-10 depan ak tuh upe2 nyer bawak slow..da la amek len paling kanan bawak slow plak...if nk bawak slow tu g la len paling kiri...x ke membahayakan kete2 yang kat blakang tuh.!!!!!! mmg bengong...sampai berbunyi break tuh...aduhai...

Tuesday, 26 April 2011

my cousin engagement..

pertunangan sepupu ak yg chumel..majlis mmg bez la...overall.. cz melayan karenah makcik dan pkcik..hehe riuh rendah dgn sore budak2 kecik yang bermain2...hurm smpaikan adik ak tu jd comot..gare2 men kat luar umah..seap men air lg...ye la kan...rindu lak zaman budak2 dlu..lebih kurang same je perangai nyer bler da jmp sepupu2 semua..hehe n bler da besa...masing2 bawak haluan masing2..btol x???? lihat lah gambar2 yang telah ak edit nih....tgk puas2 tau...(^_^)Y



ni sume atas gubahan pengantin sendiri,... cun kan..mayb ak tunang nnt ak akan ajak dorg2 buat kenduri tuk gubah hantaran...n sireh junjung tu ak buat sket..hehe comel2...
  



ni lak ragam time kenduri ari tuh...mmg bez ngan pakcik2 yg sengal n riuh ngan suare budak2...
  


MENU kenduri...sedap dowh smpai x lalu perut ak nk makan semue tuh...da penuh..ahaha
 



ok this is FARAH my cousin...comel kan????
  


ni lak hantaran dari pihak lelaki... n sebelah farah tu la tunang die...cm pemalu jek...
 


time farah Make-up..
 


semua org sebuk nk bergambar ngan pengantin..hehe termasuk la diri ak..hehe
 


Debaran yang di nantikan..hehe time sarung cincin...
 

Thursday, 21 April 2011

update..

erm setelah mul abekerja semalam ak rase cm da x de mase kot tuk meng update blog nih..heh!!! walaupun keje ak mengadap computer..tp ak di haramkan utk mengon9 kan diri kat floor..aish bosan kan...

actually x de la bosan sgt pon cz..keje ak 1 ari kne update or satlle 40 case yg berkenaan cust yg sgt cerewet itu.. nk tu la nk ni la...aish..ak proses case dr seluruh negara m'sia nih..but fun..kadg2 jmp nme pelik2...then gelak la sendiri2..haha...keje ak membantu rakyat malaysia menyelesaikan masalah berkenaan produk ktorg..sape2 yang tau ak keje kat mane tau la dorg kan pe keje ak...n masalah customer tuh...


gnbr ni nk tunjuk ak byk keje...ahahaha(bleh x cm tuh???!!)

adoila... da x tau nk cite ape... ni je la kot...see u on next update..hehe

Monday, 18 April 2011

weekend skali lg...

kawan2 nk kongsi hari weekend sy bersama INA..ktorg kuar area kol 11 lebih...1st ktorg g jen jalan kat JJ Bukit Raja..ktorg tgk wayang..cite RIO in 3D tau... comel jek cite tuh...cm nk pegang je katun2 yg comel tuh...pas tgk wayang ktorg window shopping kat sane..huhu ye la kan da tengah2 bulan...x dapek den nk nolong....

afta da jalan2 tuh kami g taman SETIA ALAM sekali lg...hehe bergambar2...ok tuk pengetahuan korg ak nih ske bergambar...hehe pape pon mmg seronok sket la weekend kali nih...x tau lak this weekend cm ner lak.. tgu je la ea..hehehe


Ini la antara gambar2 kami...

Friday, 15 April 2011

nk tau x???

kat cni server down lor...so ktorg dok lepak kat blik training nih mengonline kan diri....sape yg dapat bukak FB tu bukak FB.. yg borak tu borak la sampai lebam..hehe  bler kumpul2 balik mmg kecoh kelaz nih..huhu but seronok..sambil update blog n borak2 ngan kawan2 nih...

ak nk g tau semalam telah la tamat ak nyer ujian2 yang paling ak takuti...iaitu OJA (On Job Assessment)...

ok kawan2 sy nk bg tau sy LULUS!!!!..yeay sy suke sbb da lepas segala siksaan..huhu pas ni mmg trus start keje la..pas dekat 2 bulan men training kan diri..hehe...Ok kawan2 sy suda d gelar pekerja...(adoiyaii..cm excited sgt lak..) tp nng bnde yg ak tkt x lulus tuk OJA nih..n allhamdulillah la ak da selamat lepas segala beban yang ade dlm kepale otak ak ni sepanjang minggu nih!!!

akan bermula la pulak ketensionan dalam alam pekerjaan lepas nih..huhu...ok sy nk ucap GUD LUCK KEPADA KAWAN2 TRAINING DALAM MENJALAN KAN TUGASAN ANDA DAN SELAMAT DATANG KE ALAM PEKERJAAN!!!  (^_^)Y

Atkins Nutritional Approach / Atkins Diet

ok kawan2 ak  just nk kongsi ngan kawan pasal tips2 diet..hehe kawan ak email kan bende ni kat ak..so ak nk kongsi gak ngan korg2 care tok berdiet..akak die berdiet gne care nih dr 80kg da turun ke 60kg...dalam mase 3 bulan...ape lg..sila la try..hehehe
 
 
 
 
SELAMAT MENCUBA...!!!
Atkins Nutritional Approach / Atkins Diet
*************************************************

Peringatan: Pregnant ladies dan wanita yang sedang menyusu baby tidak digalakkan mengamalkan Atkins Diet!!! Consult doctor anda sebelum mengamalkan diet ini...!

Atkins Diet ialah sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat (carbohydrate) dan lemak di dalam badan.

Dengan mengurangkan dan menghadkan makanan berkarbohidrat seperti nasi, mi, kentang dan gula, badan akan mula membakar lemak sebagai bahanapi. Ini bereti berat badan anda akan mula menyusut.
Dr Atkins mula mengembangkan idea ?karbohidrat rendah dalam pemakanan? semenjak tahun 1970an lagi tapi kurang mendapat sambutan. Pada masa itu ramai rakyat Amerika telah mengikuti ?low-fat diet? atau diet rendah lemak.

Melalui ?low-fat? diet, ada yang tidak berjaya mengurangkan lemak badan kerana walaupun mereka menghadkan makanan berlemak, mereka masih mengambil makanan berkarbohidrat dan bergula, seperti meminum lebih banyak jus, memakan roti dan kentang berlebihan. Yang berjaya menurunkan berat badan pula selalunya akan kembali ke berat badan asal dalam masa 1-2 tahun kerana kebanyakkan diet yang diperkenalan menyebabkan mereka sentiasa terasa lapar dan tak mampu mengikut teknik low-fat diet itu buat masa yang lama.

Dr Atkin telah membuat kajian mengenai ?low carbohydrate diet? dan mendapati yang mereka yang mengamalkan pemakanan kurang dalam karbohidrat tetapi tinggi dengan protein mampu menghilangkan berat badan yang berlebihan dan kekal dalam keadaan langsing seumur hidup.
Atkins Nutritional Approach (ANA) dibahagikan kepada 4 peringkat utama yang perlu diikuti dengan penuh berdisiplin dan dedikasi jika anda ingin mencapai tubuh langsing impian anda. 4 peringkatnya ialah:

1. Induction (permulaan dan pengenalan) ? 2 minggu atau lebih, mengikut keadaan dan berat badan.
2. Ongoing Weight Loss (penyusutan berat berterusan)
3. Pre-maintenance
4. Lifetime Maintenance

Induction ialah peringkat terpenting sekali dalam Atkins Diet kerana ia adalah tapak permulaan kepada corak pemakanan yang berbeza daripada apa yang pernah anda lalui selama ini. Induction sebaik-baiknya dilakukan selama 2 minggu (paling kurang) dan boleh diteruskan selama 6 bulan sehingga 2 tahun, mengikut keadaan kesihatan dan berat badan anda. Yang pasti, lagi berat badan anda atau lagi susah untuk anda menghilangkan berat badan (atau kedua-duanya sekali), lagi lama anda patut berada pada tahap Induction.

Semasa 2 Minggu Induction:

1.) Elakkan NASI, MI, MIHUN, LAKSA, LAKSANG, SPAGETTI, FETTUCINI, VERMICELLI, KUEW TIAU dan yang sebangsa dengannya.

2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, rotiBoy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa2 yang sebangsa dengannya.

3.) Elakkan Gula - gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) Elakkan Buah-buahan (lepas 2 minggu baru makan berpada-pada).

5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!

6.) Elakkan snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.

7.) Elakkan segala bentuk kacang untuk 2 minggu. Tak kira kacang biasa, gajus, kuah kacang, dhal...

8.) Elakkan makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong.

9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.

***************************************************************************

Boleh Makan:

1.) Ayam - panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung.

2.) Semua ikan - sama macam ayam, boleh grill, steam, goreng tanpa tepung. Tak kira ikan salmon, pari, tenggiri, terubok, ikan bilis...

3.) Semua daging - rusa, lembu, kambing - buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai... asalkan halal.

4.) Udang - bakar, tomyam, goreng dgn cili boh, etc. Elakkan sotong coz karbohidrat tinggi.

5.) Sayur, terutamanya sayur hijau. Kurangkan lobak merah, elakkan kentang. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun...

6.) Keju jenis cheddar, mozarella, parmesan. Limit kepada 2-3 keping sehari.

7.) Air kosong, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.

8.) Nak makan burger? Buang roti bun atas dan bawah, makan daging burger dengan sayur dan mayonis kat dalam je...

9.) Pizza? Makan topping kat atas je, roti kat bawah tu kasi orang yang tak perlu diet...

10.) Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan.


Jangan lupa makan sarapan, tengahari dan makan malam. Makan malam sebelum jam 9 malam. Jangan ponteng makan!

Contoh sarapan / Breakfast
1.) Telur rebus - 1 biji - (0.6 grams carb)
2.) Chicken slice - 2-3 keping - (0.0 grams carb)
3.) Air suam - 1-2 glass - (0 gram carb)
4.) Keju - 2 keping - (1 gram carb)

Makan Tengahari / Malam
1.) Ikan panggang - 1-2 keping - (0 gram Carb)
2.) Sup Ayam - 1 mangkuk - (0.5 - 1 gram Carb)
3.) Ayam goreng - 1-2 ketul - (0.5 - 1 gram Carb)
4.) Sayur-sayuran hijau - 1 mangkuk - (1 - 3 grams Carb)
5.) Telur goreng - 1-2 biji - (1 - 1.5 gram Carb)


Carb = Karbohidrat
Jangan lebih drp 20 grams Carb sehari kalau nak kurus!

Nasi - 1 pinggan penuh = 88 grams Carb !
Nasi - 1/2 pinggan (nasi separuh) = 44 grams Carb.
Nasi - 1/4 pinggan = 22 grams Carb.
Mee (mihun/spagetti/laksa/laksang/fettuccinni) = 10 - 100 grams Carb (meehoon paling rendah Carb = lebih kurang 10g sepinggan)

InsyaAllah, try diet ni selama 2 minggu, anda boleh lihat hasilnya.

Thursday, 14 April 2011

WEDDING IZITA MANSOR...


sabtu(16/4/2011) wedding kawan ak IZITA MANSOR..lame da x jumpe..die ni kawan ak mase sek teknik dlu2...hurm rindu zaman sek teknik dlu... time buat jamuan dorm kat Jengka 19...agak2 nyer korg2 ingt lg x??? mase tu ak tumpang umah lyn..

ok..klu nk cite pasal zaman sek dlu mmg la x abeh2...cz byk kenangan n cerite..huhu

pape pon pade Izita Mansor Tahniah ye..semoga kekal sepanjang hayat dan dapat anak yg chumel2 cm ko..hehehe

bler la kite dapat jump ea??? lame gler kot..if dtg KL or SEL roger2 ak ea!!!

Monday, 11 April 2011

.....

ouh x de mood ari ni..masalah menimpa2...aish!!! tension!!

Friday, 8 April 2011

mkn2..(07042011)

even ni semalam ea...ktorg makan2 kat ALI CAFE BANGSAR.. nk tau x sbb pe ktorg beramai2 mkn kat cni...sbb ni de lah majlis perpisahan dengan azura n sallawa.

mereka akan mulakan tugasan mereka kat SEMUA HOUSE.. area jalan TAR..so die da x de bersama ktorg dak2 training yang len... cm ner ea ak nk tag.. x pe la t ak terangkan 1 persatu gmbr2 kt bawah nih...so harap korg semue dapat bersabar meneliti setiap 1 gambr2 nih..huhu

ni la sekitar event tuh...gelagat2 dak2 training..hehe

antara hidangan yang kami order..x de berat sebelah ye walau kami ni dok 2 meja berasingan sbb da ramai sgt kan..hehehe


ni la sallawa n azura yang kami raikan.. nnt jmp kat lua jgn lupe tego2 lak..hehe





Wednesday, 6 April 2011

latihan kol...

huh lepas 1 seksaan.. mock kol mmg menyiksakan jiwa dan batin ak...bler x tau nk jawab mula menggelabah...tu je kelemahan ak kot..huhu...dok depan sorang2 n berlakon cm call real customer...

comment cik yana:
-takut
-x confident
-teragak2 bler d tany
- bler trik soalan skit da menggelabah nk jawap...

aduhai...susa gak nk ckp ngan pelanggan..lg2 pelanggan yang byk tanye..huhu

cam ner ea nk naek kan confident level??? n x tkt2 nk berckp ngan org????

Tuesday, 5 April 2011

Watak Berdasarkan Tanggal Lahir (APRIL)

1 April
Firaasatnya tajam, cerdas, gagah berani dan pandangannya luas serta amat ambisius. Ia bisa sukses dalam berkecimpung dalam bidang politik dan sosial.


2 April
Artistik, musikal, suka akan kesenian dan kesusasteraan, tekun dalam belajar, sopan tingkah-lakunya dan amat mudah tersinggung serta gampang merasa tegang.


3 April
Belas kasih, suka bergaul dalam lingkungan masyarakat, artistik dan musical serta asli pikirannya. Hanya saja ia suka berfoya-foya yang ada kalanya melewati batas.


4 April
Ramah-tamah, artistik, musikal, aktif, penuh semangat dan cerdik serta mudah terpengaruh untuk berbuat pada hal yang kurang baik.


5 April
Pandai, pikirannya asli, simpatik dan terlalu mudah main percaya pada omongan orang sehingga ia! mudah tertipu


6 April
Otaknya terang, giat bekerja, riang gembira dan pandai bergaul di kalangan masyarakat yang luas serta gemar berusaha sendiri dan bisa menjadi seorang artis yang cakap.


7 April
Sangat aktif dalam segala hal, pandai dan asli pikirannya, tindak-tanduknya amat bijaksana dan teliti. Kalau ia dilahirkan menjelang fajar, nasibnya bisa cerah dan hari tuanya beruntung serta gembira.


8 April
Intelektualitasnya cukup tinggi, ambisius dan tidak suka diperintah orang lain. Baiknya ia memiliki semangat untuk berdiri sendiri.


9 April
Ramah-tamah, sopan-santun , sangat sabar dan menyenangkan. Ia suka berusaha di bidang industri, tetapi suksesnya ada di lapangan kesenian terutama seni musik.


10 April
Amat pandai, bersifat pemberani, tegas tindakannya dan dapat mengambil keputusan dengan cepat serta sering kali tidak dapat memusatkan pikirannya pada satu tujuan hingga acapkali mengalami kegagalan.


11 April
Pandai, panjang akal, dapat memahami pelajaran dengan mudah dan pada umumnya suka akan kesenian terutama musik dan kesusasteraan. Kegemaran ini sering dijadikan garis kehidupan untuk memperoleh sukses di dunia.


12 April
Periang, suka memperdalam pelajaran yang tinggi karena itu tidak jarang yang menjadi sarjana. Sifatnya yang selalu optimis membuat karirnya selalu menanjak dan berhasil dalam mencapai usaha yang diperjuangkannya.


13 April
Dapat memahami apa yang dipelajarinya dengan cepat terutama jika ia dilahirkan pada waktu subuh. Selain itu, ia bisa menjadi orang pandai dalam bidang yang disukainya.


14 April
Badannya sehat dan kuat, otaknya cerdas, gesit dalam gerak-geriknya, penuh daya cipta, artistik dan musikal. Ia bisa berhasil kalau bekerja sebagai seniman atau penulis atau wartawan.


15 April
Emosional dan mudah tersinggung, selalu aktif, artistik, tetapi ada sebagian yang suka berdikari. Hal ini akan berhasil di hari tuanya kalau dikembangkan sejak masa mudanya.


16 April
Otaknya terang, periang, optimistis, artistik dan musikal. Ia bisa menjadi aktor atau pemain drama yang tenar.


17 April
Kuat dalam hal karakter dan pendiriannya, tingkah lakunya amat praktis dan luas pandangannya, tetapi wataknya agak aneh dan suka mengecam orang lain.


18 April
Dasarnya berperangai mulia, welas kasih dan suka berbuat sosial. Tetapi karena ia bertabiat suka memerintah, maka kalau kurang pendidikanntya ia bisa berbuat semena-mena.


19 April
Pandanggannya luas dan asli, disiplin dan suka akan ketertiban Ia bisa berhasil dalam mencari penemuan-penemuan baru dan pandai dalam usaha dagang


20 April
Otaknya cerdas, periang, agung, jujur, terus terang, artistik dan musikal. Apabila tingkat pendidikannya baik ia bisa sukses dalam Menempuh kehidupannya.


21 April
Amat sensitif (sangat peka perasaannya), murah hati, tulus dan gagah berani, tetapi agak angkuh. Umumnya ia bisa berhasil dan terkenal dalam segala macam pekerjaan yang disukainya.


22 April
Simpatik dan praktis dalam segala sepak terjangnya, agak pemalu dan berhati-hati dalam melakukan pilihannya. Ia bekerja rapi menurut sistem yang tertemtu.


23 April
Sopan-santun, artistik, tetapi amat emosional dan mudah tersinggung perasaannya, tabiatnya agak aneh dan keras. Ia bisa berhasil di bidang pemerintahan atau sebagai anggota dinas rahasia.


24 April
Suka mengabdi, pandai berusaha dan banyak ilhamnya untuk mengerjakan sesuatu. Sifatnya gagah berani dan bersemangat. Ia bisa memperoleh keuntungan melalui perjalanan dan kegiatan di bidang keagamaan.


25 April
Bersifat amat simpatik, artistik dan senang akan segala macam keindahan, tetapi perasaannya terlalu peka. Berbakat untuk menjadi aktor atau aktris.


26 April
Agung dan tajam firasatnya, tetapi agak pemalu, suka takut-takut dan banyak segan serta keras hatinya.


27 April
Aktif, ambisius, luar biasa pandai, pandangannya luas dan asli, tetapi sifatnya cemburuan. Ia bisa banyak berhasil dalam segala usahanya.


28 April
Otaknya cerdas, artistik, agung, kepribadiannya berwibawa dan pandai berfilsafah serta ada sebagian yang berbakat untuk meramalkan sesuatu.


29 April
Wataknya amat baik, tetapi kemauan nya keras dan perasaannya terlalu kuat. Selain itu, ia pandai bicara, selalu kelihatan giat bekerja dan cerdik.


30 April
Amat simpatik, suka berbuat sosial, cerdas otaknya dan suka sekali akan segala sesuatu yang bersifat seni, terutama musik dan kesusasteraan. Kalau ia dilahirkan lewat tengah malam tidak mustahil dapat banyak rejeki.

!!aktiviti weekend!!

1st time gaji..huhu dapat sket jek..but ak bersyukur la cz dapat wat mak bapak ak tersenyum dengan sedikit pemberian ku itu..huhudapat la ringan kan beban mereka sikit kan…hopefully la…

Weekend x g mane pon walau bru pas gaji kan..gji bulan ni just ckup2 makan jek wat tambg LRT n KTM..so bln april ni ak kne la jimat kuase2…bln depan bru leh enjoy ckit…harap2 cpt2 la mase berlalu..x la ak merana nk tgu cukup bulan.huhu..Kawan2 yang ajak ak kuar tu..terpakse la ak tolak wat sementara waktu nih…

Antare kerja yang ak buat weekend nih

Sabtu: pagi2 ak anta mak ak g kisar jamu…tuk pengetahuan korg mak ak buat jamu tuk org bersalin…jamu ni x de la khas tok org bersalin jek…org yg jge badan pon bleh minum…otw g tempat tu..de excident..agak teruk gak…then otw balik pon de excident kat highway…tgk dkt mmg truk la 2 2 excident 2…remok depan…ish agak menyeramkan la jugak….

Ahad: lak ktorg adik beradik angkat tanah..my father nk wat bilik air kat luar umah…ok wat tuk kemudahan..t kenduri x de la susa2 nk amek air kat dalam umah kan…dalam wat kerje2 ni ak la paling malaz..ahaha..serius pas ak sakit ari tu ak x leh wat keje berat sgt cpt sgt letih…pas tu mula nk demam…huhu aduhai… then ptg ahad tu ak ngan adik2 yang kecik termasuk mak n abah g bersantai kat TAMAN SETIA ALAM...usha2 la gmbar kat bwh  ni eaa...hehe


OK NI GMBR2 YANG AK AMEK MASE BWAT KEJE SKET2..HEHEH

kerja yg x brape nk keje...

gelagat adik2 ak!!!

bersantai d TAMAN SETIA ALAM..

Monday, 4 April 2011

Watak Berdasarkan Tanggal Lahir (MAC)


1 Mac
Memiliki watak yang baik, simpatik dan kemauannya keras. Dalam berusaha keras untuk mencapai kemajuan hidup, ia bias mencapai sukses.

2 Mac
Berkarakter kuat, seksama dan cerdas. Karena sikapnya yang selalu berhati-hati, ada kalanya ia menaruh curiga sehingga tidak bias cepat mengambil keputusan. Ia dapat diharapkan beruntung dalam bermacam-macam bidang usaha.

3 Mac
Sangat aktif, bersemangat, berambisi dan suka mencari nama ataupun kedudukan. Sifatnya yang ulet bekerja dan tidak suka melamun serta dapat diserahi tugas yang penuh tanggung jawab

4 Mac
Pandai, penuh inisiatif, suka bekerja keras dan suka mempelajari berbagai macam ilmu. Dalam perjuangan hidup, ia bisa berhasil gilang-gemilang.

5 Mac
Berpikiran dan berpendapat secara asli, pa! da umumnya ia bisa bekerja dengan sukses bila bekerja dalam lapangan teknik mesin dan juga bisa berhasil dibidang penerbangan.

6 Mac
Berpikiran cerdas dan rajin belajar tetapi suka menyendiri atau menjauhkan diri dari pergaulan sebab ia bersifat banyak segan, bisa berhasil dalam lapangan pekerjaan yang memerlukan penelitian sedalam-dalamnya

7 Mac
Tidak mudah terpengaruh oleh orang lain sebab mereka banyak menaruh curiga,  suka memperhatikan kesejahteraan keluarganya. Ia bisa populer dan sukses karena pikirannya asli dan pandai serta memiliki kekuatan magnetis

8 Mac
Murah hati, suka memperlihatkan sikap yang simpatik dan suka tolong-menolong karena itu ia banyak disukai dalam pergaulan umum, salah s atu keberhasilannya ialah melalui karakter yang kuat.

9 Mac
Sangat gesit, cerdas dan mudah memahami suatu pelajaran betapa sulitnya. Hanya saja, karena ia terlalu banyak main percaya akibatnya ia sering tertipu

10 Mac
Pandai, suka mencari kemajuan dan agak ambisius, pendapatnya asli dan bersemangat. Pada umumnya rejekinya cukup baik

11 Mac
Sangat aktif dalam bidang industri dan ada harapan akan berhasil baik, terutama bagi orang yang dilahirkan di waktu pagi hari.

12 Mac
Amat cerdik, pandai memecahkan persoalan yang rumit dan pandangannya luas. Pada umumnya cocok apabila memperhatikan dan  mempelajari ilmu kebatinan

13 Mac
Baik, ramah-tamah, riang gembira, firasatnya tajam dan banyak penemuan dibidang usaha apa saja sehingga ia tidak perlu khawatir akan masa depannya.

14 Mac
Berkemauan keras, bertujuan tetap dan perawakan badannya kuat, pemusatan pikiran yang luar biasa ia bisa mencapai angan-angannya dengan sukses.

15 Mac
Amat simpatik dan menarik perhatian umum. Karena kesukaannya akan kesenian,ia bisa cocok jika bekerja di lapangan musik, drama dan film. Umumnya ia bisa memperoleh banyak rejeki

16 Mac
Berotak tajam, panjang akal, karakternya baik, gesit dan kadangkala mempunyai daya imajinasi yang luar biasa. Umumnya ia mudah percaya omongan orang sehingga mudah tertipu..

17 Mac
Pandai dan panjang akal serta rejeki mereka cukup baik. Karena pendapat dan penemuannya asli, maka ia bisa menjadi sarjana teknik.

18 Mac
Sangat sensitif atau perasaannya mudah tersinggung, sering gagah dan beradat  aneh dan bisa terjadi sengketa hanya karena salah paham saja.

19 Mac
Gesit, berpikiran tidak menentu dan hatinya jarang bisa tenteram, tetapi otaknya terang dan firasatnya ta jam. Usahanya bisa berhasil berkat keuletannya

20 Mac
Bersikap agung, suka berlaku terus terang dan amat jujur karena itu bisa mendapatkan kepercayaan penuh untuk memegang segala rahasia. Selain itu, ia pandai berdiplomasi sehingga ia bisa sukses jika bergerak di bidang politik.

21 Mac
Hatinya terbuka, setia, gagah berani tetapi tidak mudah mengalah. Ia bisa populer dan berhasil dalam memegang pimpinan perusahaan.

22 Mac
Pandai, pikirannya asli, selalu berlaku amat praktis, tidak suka banyak omong kosong, perasaannya sangat peka, hatinya mudah meluap-luap dan kadang-kadang brangasan. Ia bisa mencapai kemajuan hidup oleh keberaniannya.

23 Mac
Suka bekerja melayani orang dan berani main spekulasi. Karena cerdik dan banyak akal, umumnya ia bisa berhasil di bidang usaha niaga

24 Mac
Sangat sensitif atau perasaannya terlalu peka, mudah naik darah tetapi mudah baik kembali dan gemar akan segala sesuatu yang berhubungan dengan seni.

25 Mac
Kemampuan artistiknya besar sehingga bisa terkenal di bidang kesenian Sayang perasaannya terlalu amat halus sehingga mudah menimbulkan perselisihan paham!

26 Mac
Banyak segan, suka mawas diri dan pandai berfisafah. Ia bisa bekerja baik dalam lingkungan yang tentram, aman dan sentosa.

27 Mac
Pandangannya amat luas, pikirannya cerdas, tetapi amat cemburuan dan sekali waktu bisa menaruh banyak curiga pada orang lain. Ia berbakat untuk menjadi seorang guru atau pemimpin kebatinan.

28 Mac
Firasatnya tajam, banyak berpikir dan amat berhati-hati dalam segala tindak-tanduknya serta bersifat artistik dan banyak segan dalam mengemukakan pendapatnya yang asli.

29 Mac
Sangat pandai dan panjang akal, wataknya riang gembira dan cepat bertindak. Ia bisa berhasil di bidang diplomatik dan suksesnya tercapai setelah melewati umur 30 tahun.

30 Mac
Ambisinya besar dan kurang bersikap toleran, biasanya amat praktis dalam segala gerak-geriknya dan pada umumnya ia bisa memiliki tanah atau mengusahakan perkebunan pertanian.

31 Mac
Luar biasa pandai, asli pikirannya dan mudah memahami pendapat orang lain serta pandangannya sangat luas. Ia bisa menjadi seorang teman yang arif bijaksana

Friday, 1 April 2011

wish card...

thankz qotrun sbb bg card nih...

thankz to her sbb tag ak kat card nih..hehe x sangke lak dapat... terharu..mekaseh sgt2!!!! die tag ak kat fb...so ak letak la gift ni kat blog sbgi tanda penghargaan kat die..hehe i will keep it!!!

my great day!!!!






gmbr2 di sekitar hari convo sy..

pot luck!!!

yeah server down di sini..leh la bersuka ria...ahaha my traineer bwk pot luck la plak kan...walau bru pas mkn ak meluaskan perut tuk makan lg..hehehe

Watak Berdasarkan Tanggal Lahir (Febuari)

1 Februari
Cakap, berani, lembut, suka akan musik dan kesenian serta teknik. Ia b isa berhasil dalam menempuh perjalanan hidupnya

2 Februari
Gembira, ingin bebas, optimis dan murah hati! . Ia bisa berhasil dalam bidang asmara dan kalau melakukan pekerjaan yang berhubungan dengan teknik dapat mendatangkan hasil yang lumayan

3 Februari
Giat, gagah berani, murah hati, optimis, pandai, ramah-tamah dan dapat dipercaya serta suka mempelajari segala sesuatu dan bias memperoleh kedudukan baik dalam penghidupannya

4 Februari
Pandai, berani maju karena kemauannya keras dan pikirannya asli serta bias sukses kalau bekerja di kalangan ketentaraan atau karang-mengarang

5 Februari 
Gagah, gesit, bertanggung jawab, segala sepak terjang mereka tegas, menawan hati orang dan suka akan keindahan kesusasteraan dan musik. Mereka bisa amat mujur dalam penghidupannya

6 Februari
Suka mengubah keadaan yang sudah lapuk. Adakalanya ia suka bertingkah aneh tetapi m ereka tidak gila. Ia bisa mendapatkan penemuan yang asli, bukan jiplakan

7 Februari
Pandai, memiliki banyak akal tetapi na! sibnya tidak menentu sebab peruntungannya naik turun seperti ombak laut dan memiliki kecakapan yang cukup mendalam dibidang ilmu pengetahuan. Dalam urusan asmara atau persahabatan ia bisa mengalami kekecewaan

8 Februari
Memiliki rejeki besar dan cerdas. Ia bisa berhasil dalam bidang kewartawanan atau karang-mengarang tetapi dalam urusan niaga atau perdagangan umumnya kurang mujur

9 Februari
Cerdik, panjang akal, pemikiran yang luas dan rajin belajar serta menonjol dalam hal kebatinan tetapi dalam peruntungan yang bersifat material umumnya kurang beruntung. Mereka cocok menjadi seorang pendeta atau ahli kebatinan yang jujur

10 Februari
Cerdik tetapi agak keras kepala dan adakalanya sepak terjangnya sedikit aneh. Ia bisa mengalami kegagalan dalam urusan asmara dan merasa kecewa dalam urusan persahabatan

11 Februari
Sering terlibat dalam urusan pengadilan tetapi ini tidak berarti sebagai terdakwa melainkan bisa juga sebagai seorang pengacara atau hakim. Terhadap orang tua, ia sering mengalami kerewelan atau rasa  menyesal. Ia bisa bersikap belas kasih tetapi sayangnya mereka mudah tersinggung. Namun berkat kecerdikannya, ia dapat mendatangkan keuntungan

12 Februari
Memiliki hidup yang tidak menentu dan bisa mengalami kegagalan dalam urusan asmara atau mungkin tertipu oleh teman-teman palsu. Meskipun demikian, ia bisa beruntung juga

13 Februari
Pandai dan berani, namun kurang beruntung dalam urusan keuangan Tenaganya dapat dimanfaatkan oleh orang yang bermodal dengan ia sendiri hidup sederhana

14 Februari
Memiliki cara kerja yang berlainan dari yang biasa dan wataknya sulit dipahami orang lain serta pada umumnya mereka suka gugup beker ja tergesa-gesa dan sedikit brangasan

15 Februari
Ramah-tamah, berpikiran sehat, tidak suka melamun dan sangat senang biladipuja, serta suka mengejar nama dan kedudukan namun semangat bekerjanya memang baik sekali. Kecakapan berbuat dan kecerdasannya bisa membuatnya sukses dan dapat menjadi seorang penasehat yang baik

16 Februari
Memiliki perasaan hati hangat dan sangat populer karena ia pandai bergaul dan pada umumnya ia bisa sukses dalam hal pekerjaan dan perekonomian tetapi tidak demikian dalam soal asamara

17 Februari
Pandai, banyak menaruh prasangka terhadap sesamanya, tidak suka bergaul,  agak menyendiri dan bisa mengatasi kesedihan dalam penghidupannya namun bisa sukses dalam lapangan kemiliteran karena biasa berdisiplin baik

18 Februari
Suka tampil ke muka dengan berani, suka mengadu untung, suka berpetualangan, brangasan dan agak sembrono. Ada baiknya sejak kecil dibiasakan tenang dan tidak bekerja tergesa-gesa serta dididik untuk bersabar.

19 Februari
Artistik, musikal, luas pandangannya dan! ingin hidup bebas serta tidak senang terhadap segala peraturan yang bersifat mengekang. Keuletannya dalam berusaha keras mencapai suatu angan-angan dapat memberikan keberhasilan dalam penghidupannya.

20 Februari
Memiliki watak riang gembira, aktif dan suka mengalah demi memelihara perdamaian. Tetapi justru karena hal inilah mereka harus bersikap berhati-hati terhadap teman-teman palsu yang suka menyalahgunakan kebaikan hatinya.

21 Februari
Berambisi, firasatnya tajam dan pandai berusaha apa saja yang bias memberikan keuntungan kepadanya. Dalam soal asmara ia harus berhati-hati supaya tidak salah pilih

22 Februari
Luar biasa pintar, berkepribadian dapat mempesona orang dan ambisius serta keoptimisannya membuatnya dapat mencapai sukses. Ia juga bisa terkenal dalam lingkungannya

23 Februari
Belas kasih, bersedia memaafkan segala kesalahan orang, luas pandangannya dan pandai. Ia bisa! beruntung tetapi kalau terlalu main percaya bisa mengalami kerugian

24 Februari
Gemar akan kemewahan dan keindahan, cerdik dan rajin belajar, memiliki banyak gagasan untuk berusaha macam-macam. Meskipun ia bisa beruntung tetapi harus berhati-hati terhadap teman-teman yang bisa menipunya.

25 Februari
Aktif, bersemangat, pandangannya asli dan bisa menjadi penemu pendapatan baru. Ia bisa berbahagia namun juga bisa terancam penipuan

26 Februari
Sukar memahami segala sesuatu, umumnya bisa sukses dalam segala bidang usaha yang digemarinya dan bisa panjang usia

27 Februari
Bisa mendapatkan hasil yang menguntungkan dari berbagai sumber. Tetapi dalam menempuh penghidupan ia bisa mengalami kekecewaan dan penderitaan batin.

28 Februari
Memiliki otak terang, terampil dan cekatan dalam mengerjakan segala sesuatu, menaruh curiga dan dalam soal asmara tidak selamanya sukses

29 Februari
Pandai, berambisi, berani, berotak tajam dan berpikiran asli serta tidak kolot tetapi umumnya suka gelisah